باربیکیو گازی چیست؟

باربیکیو استیل

در بین افراد جامعه، باربیکیو و کبابپز های مدرن بسیار محبوب شده است و خیلی از مردم علاقه دارند که در تراس، باغ و بالکن های خود یک باربیکیو داشته باشند اما بیشتر افراد هیچ گونه اطلاعی در مورد اینکه چه نوع باربیکیویی را باید انتخاب کنند ندارند و ما در این مطلب به نوع انتخاب باربیکیو به شما کمک خواهیم کرد.

از بین انواع مختلف باربیکیو، باربیکیو های گازی طرفدار بیشتری دارند و همان طور که از اسمش پیداست، باربیکیو گازی استفاده راحت تری نسبت به مدل های دیگر دارد به همین سبب قیمت این نوع باربیکیو در مقابل باربیکیو های دیگر بالاتر می باشد و با صرف هزینه ای یکم بیشتر، می توان لذت پخت و پزی بهتر و آسان تر داشت.

باربیکیو های گازی را می توان از نوع جنس ورق آهن، استیل، آجری، چدنی و … استفاده کرد.

باربیکیو های گازی را می توان در هر جایی مانند حیاط، بالکن، پشت بام و تراس طراحی و اجرا کرد البته باید در نزدیکی باربیکیو، شیر ورودی گاز اصلی تعبیه کرد تا بتوان از قابلیت گازی آن استفاده کرد.

باربیکیو استیل کابینت دار

باربیکیو گازی به سرعت می تواند دمایی مورد نظر برای پخت و پز ایفا کند و هم چنین می توان از گریل این باربیکیو برای طبخ غذا های گریلی مانند سبزیجات، گوشت و … استفاده کرد.

در مقابل: از بین باربیکیو های متفاوتی همانند باربیکیو ذغالی، به دلیل اینکه گاز دی اکسید کربن تولید می کنند برای محیط اطراف و محیط داخلی بسیار مضر هستند اما باربیکیو گازی از این نوع مضرات به دور است و به دلیل قابلیت تنظیم شعله و پخت و پز با گاز شهری بسیار راحت تر و مناسب تر می باشد.

باربیکیو های گازی در مقابل باربیکیو های ذغالی ایمنی بیشتری را دارند و به هیچ گونه ماده اشتغال زایی نیاز ندارند.

طریقه کار کردن باربیکیو

باربیکیو های گازی دارای تنظیم شعله هستند و می توان به راحتی شعله را به اندازه و تنظیم دلخواه درآورد.

این نوع باربیکیو ها زمان کمتری را برای گرم کردن نیاز دارند و از بهترین مزیت های باربیکیو گازی این است که به آسانی می توان آن را خاموش و روشن کرد.

چرا باربیکیو گازی را باید انتخاب کرد؟

برای انتخاب باربیکیو های گازی باید به نکته ای توجه داشته باشیم که بدنه آن ها جنس محکمی داشته باشد و بتوان به راحتی آن ها را تمیز کرد.

باربیکیو استیل پنج شعله

انواع جنس و متریال باربیکیو

از انواع باربیکیو های مدرن می توان به باربیکیو های ورق آهن که با رنگ کوره ای پوشش داده می شوند و در مقابل بارش باران و … مقاوم هستند اشاره کرد و هیچ گونه مشکلی برای این نوع باربیکیو ها در زیر باران پیش نمی آید.

از این رو می توان از باربیکیو های تمام استیل که به نوع خود محکم ترین و زیباترین هستند را انتخاب کرد.

 

نکات قابل توجه برای تمیز کردن باربیکیو

  • ابتدا شعله ها و لوله ها را باید تمیز کرد.
  • صفحه گریل تعبیه شده را باید کاملا به صورت جداگانه شست و شو کرد.
  • چربی ها را از روی شعله ها و صفحه گریل باید پاک کنیم.
  • اگر صفحات استفاده شده از باربیکیو دارای لکه های سخت هستند می توان با جوش شیرین و آب، آن ها را تمیز کرد.

برای خرید شومینه باربیکیو کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *