مزایا و معایب شومینه برقی

شومینه برقی

امروزه شومینه های برقی بازار را احاطه کرده و کمتر کسی دیده می شود که سراغ شومینه های طبیعی برود البته شومینه های برقی نسبت به شومینه های طبیعی کارایی و استفاده آسانتری دارند اما در نظر داشته باشیم که هر وسیله ی برقی علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد بنابراین باید قبل از خرید هر نوع شومینه از مزایا و معایب آن مطلع شویم.

مزایای شومینه برقی

امروزه شومینه های برقی با ظاهری مدرن وارد بازار شده اند که با نصب این شومینه ها حس شومینه های طبیعی به فرد منتقل می شود, شومینه های برقی در رنگ ها و طرح های متنوعی ساخته می شوند که می توان این شومینه ها را متناسب با رنگ دیوار و یا طبق طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب کرد و از آن ها استفاده کرد.

راندمان حرارتی بالا

شومینه های برقی همانند شومینه های طبیعی نیاز به سوختن گاز یا سوختن چوب ندارند.

شومینه های طبیعی از طریق سوختن چوب یا سوختن گاز، دود زیادی را در حین سوختن تولید می کنند که البته بخش بسیار زیادی از آن از طریق دودکش خارج می شود اما بوی دود معمولا درمنزل وجود خواهد داشت بنابراین شومینه های برقی چون نیاز به سوختن چوب یا گاز ندارند دیگر آن بوی دود و الودگی ناشی از سوختن را نخواهد داشت.

راحتی در نصب و نگهداری در شومینه های برقی

شومینه های برقی به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند و اصلا نیازی به کنده کاری بر روی دیوار نخواهد داشت و برای نصب شومینه های برقی به راحتی می توان با پیچ و رول پلاک شومینه را بر روی دیوار نصب کرد و هم چنین به دلیل اینکه با برق کار می کنند دیگر نیازی به سوختن گاز و ریختن چوب داخل انها نیست و خیال خریدار را از این بابت راحت می کند.

قابلیت حمل و جابجایی آسان

شومینه های برقی را می توان به راحتی جا به جا کرد و از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد و این کار را می توان به راحتی با باز کردن چند پیچ و رول پلاک انجام داد اما شومینه های طبیعی این مزیت را ندارند و قابل جابجایی نیستند.

امنیت بالای شومینه برقی

شومینه های برقی امنیت بسیار بالایی دارند و این شومینه ها به طوری طراحی شده که هیچ گرمایی به شیشه آن وارد نشده و هیچ نوع سوختگی برای فرد نخواهد داشت بنابراین اگر فرزند کوچک و حیوان خانگی در خانه باشد بهتر است از شومینه برقی استفاده شود و شومینه های برقی هیچ نوع گاز دی اکسید کربن تولید نمی کنند و هیچ خطری برای فرزندان کوچک و حیوانات خانگی ندارند.

 

معایب شومینه برقی:

مصرف برق بالا

شومینه برقی به دلیل تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی مصرف برق بالایی دارد بخصوص اگر این تبدیل انرژی بخواهد ساعت ها طول بکشد، هزینه زیادی را در بر میگیرد و قبض برق منزل به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و اگر نمی خواهید هزینه برق به میزان قابل توجهی بالا برود باید از شومینه برقی صرف نظر کنید بنابراین چون شومینه های برقی با برق کار می کنند در صورتی که برق قطع شود دیگر نمی توان از آن استفاده کرد و شومینه از کار می افتد.

نبودن حس طبیعی در شومینه برقی

خیلی از افراد با دیدن سوختن چوب و تماشا کردن طبیعی آتش لذت می برند بخصوص اگر این سوختن چوب و لذت طبیعی آتش در منزل اتفاق بیفتد اما دیگر با شومینه های برقی این لذت را نخواهید داشت.

فروش ویژه : شومینه برقی ریموت دار

بالا بودن قیمت شومینه برقی

شومینه های برقی قیمت بالایی دارند و می توان به جای شومینه های برقی با هزینه ی کمتری از شومینه های طبیعی استفاده کرد.

نکات ایمنی شومینه برقی

  1. شومینه های برقی از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما امکان بروز برق گرفتگی و شوک الکترونیکی زیادی دارند که با رعایت نکات ایمنی می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد
  2. از رد کردن کابل برق شومینه از زیر فرش خودداری کنید.
  3. شومینه های برقی را در محیط باز و یا مرطوب مانند حمام قرار ندهید.
  4. برای شومینه های برقی از سیم سیار نباید استفاده کرد زیرا در صورت گرم شدن منجر به آتش سوزی می شود.

 

مقاله مرتبط: راهنمای نصب شومینه برقی

فروش ویژه : باربیکیو استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *