تفاوت شومینه برقی و گازی

شومینه برقی کنترلی

در شب های سرد زمستان هیچ چیز لذت بخش تر از نشستن در کنار شومینه نیست، شومینه می تواند نقش مهمی برای آرامش و گرما در محیط باشد و چه چیزی بهتر از این که در کنار شومینه با خواندن کتابی جذاب و لیوان چای داغ، شب را با آرامش در کنار شعله ی آتش سپری کرد.

برای خرید شومینه در مرحله ی اول تنها چیزی که به ذهن خریدار می رسد ظاهر و گرمای شومینه است و می توان گفت که این دو نوع شومینه در طیف های وسیعی از طرح های زیبا قرار دارند که می توانند زیبایی محیط منزل را چند برابر کنند.

ازبین این دو نوع، شومینه های ال سی دی گازی ظاهری طبیعی و واقع بینانه تر دارند و می توان شعله طبیعی آتش را در کنار این شومینه تجربه کرد اما شومینه های ال سی دی برقی همانند شومینه های ال سی دی گازی شعله های طبیعی آتش تولید نمی کنند و با تکنولوژی مخصوص می توانند ظاهری همانند شعله ی آتش ایجاد کنند و ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که تفاوت این دو نوع شومینه را بشناسید.

فروش ویژه : شومینه معلق هیزمی

ظاهر

شومینه های ال سی دی برقی با استفاده از لامپ های رنگی ال ای دی که با در نظر گرفتن تکنولوژی خاص طراحی شده می تواند شعله آتش ایجاد کرده و زیبایی بی نظیری در دکوراسیون منزل ایجاد کند.

گرمایش

گرمایش این شومینه یک هیتر گرمایشی می باشد که توسط فن به داخل خانه هدایت شده و محیط را به اندازه ی پنجاه متر گرم می کند.

نصب

شومینه ال سی دی برقی نصب راحتی دارد و در کمتر از یک ساعت می توان آن را نصب کرد که برای چگونگی نصب این شومینه باید دو مرحله را در نظر گرفت و در مرحله اول که نصب راحت تری دارد می توانید با استفاده از گیره ی مخصوص شومینه را بر روی دیوار آویز کرده و آن را روشن کنید ولی در مرحله دوم با استفاده از دیوار کاذب یا کناف می توان شومینه را به صورت توکار نصب کرد و لازم به ذکر است که شومینه های برقی به دودکش نیازی ندارند و می توان بدون دودکش از آن ها استفاده کرد.

قیمت

شومینه های ال سی دی برقی قیمت های متفاوتی دارند که این شومینه ها را می توان از حدود یک میلیون تومان تا چهار میلیون تومان خریداری کرد و تفاوت قیمت این شومینه به ابعاد، کیفیت و توانایی گرمایشی این شومینه بستگی دارد.

مطلب مرتبط : خرید شومینه برقی

شومینه گازی نیم شیشه

فروش ویژه : باربیکیو استیل

ظاهر

شومینه های ال سی دی گازی شعله طبیعی آتش بسیار زیبایی دارند که این شعله آتش درون یک باکس به صورت خطی می سوزد و می توان از لذت طبیعی بودن آتش در پشت شیشه ی شومینه لذت برد.

گرمایش

شومینه های ال سی دی گازی با استفاده از گاز شهری می توانند گرمای به سزایی در محیط اطراف منزل ایجاد کنند و این نوع شومینه به دلیل گرمایش بالای خود به راحتی جایگزین بخاری شده و می تواند به اندازه ی بخاری محیط اطراف را گرم کند لازم به ذکر است که می توان بر حسب متراژ منزل، ابعاد شومینه را طراحی کرده و محیط بیشتری را گرم کند.

نصب

شومینه های ال سی دی گازی را نمی توانیم همانند شومینه های برقی به صورت روکار نصب کنیم و برای نصب این شومینه باید لوله ی دودکش و دیوار کاذب به عمق 25 سانتی متر تعبیه کرد.

قیمت

شومینه های ال سی دی گازی قیمت های متفاوتی دارند و قیمت این شومینه از حدود دو میلیون تومان تا پنج میلیون تومان طراحی و ساخته می شود که قیمت این شومینه را بر حسب ابعاد، شکل ظاهری و کیفیت محاسبه می کنند ناگفته نماند که شومینه های ال سی دی گازی را می توان تمام شیشه و نیم شیشه طراحی کرد که قیمت این دو متریال شیشه با هم فرق دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *