درشومینه چه تبدیل انرژی صورت میگیرد

درشومینه چه تبدیل انرژی صورت میگیرد

در پاسخ به تیتر این مطلب باید بگوییم که در شومینه چه تبدیل انرژی صورت می گیرد؟ منظور از شومینه ها این است که در دنیای امروزی با به کار آمدن انواع شومینه می توان پاسخ های زیادی برای تبدیل انرژی به کار برد.

برای مثال در شومینه های گازی یک نوع تبدیل انرژی صورت میگیرد و در شومینه های برقی یک نوع دیگر.

در ادامه با تبدیل انرژی در شومینه های مختلف آشنا خواهید شد:

تبدیل انرژی در شومینه های گازی

در شومینه های گازی انرژی گاز به حرارت تبدیل می شود و این نوع انرژی جهت استفاده برای شومینه می تواند حرارت بسیار زیادی را از خود منتقل کند. در سال های گذشته به دلیل استفاده راحت از گاز در شهر های ایران، شومینه گازی خواهان بسیار زیادی داشته است و یکی از کم هزینه ترین و پرکاربرد ترین راه ها برای استفاده از شومینه می باشد.

به دلیل استقبال زیاد از این نوع تبدیل انرژی می توان انواع شومینه های گازی را در طرح های مختلف اجرا کرد و یک محیطی گرم را با این نوع تبدیل انرژی فراهم کرد.

تبدیل انرژی در شومینه ها

تبدیل انرژی در شومینه های برقی

در شومینه های برقی انرژی الکتریکی به حرارت تبدیل می شود و این نوع انرژی با استفاده از جریان برق می تواند می تواند محیطی کوچک را گرم کند.

در این نوع شومینه انرژی الکتریکی می تواند جریان برق خود را به المنت شومینه منتقل کرده و آن را روشن کند که در این جریان المنت می تواند یک حرارت ملایم ایجاد کند.

شاید برایتان سوال باشد که این نوع تبدیل انرژی در شومینه های برقی چطور کار می کند؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که در شومینه های برقی به جز نمایشگر شعله که با ال ای دی شروع به کار می کند از یک المنت با فن پرتابی در پایین شومینه به صورت یک دریچه استفاده شده است و از این دریچه حرارت به صورت پرتابی به داخل خانه هدایت می شود که به این نوع فرایند، تبدیل انرژی الکتریکی به حرارتی می گویند.

تبدیل انرژی در شومینه های برقی

تبدیل انرژی در شومینه های الکلی

در این نوع شومینه که یکی از شومینه های مدرن به حساب می آید، تبدیل انرژی از سوخت الکل به حرارت تبدیل می شود و می تواند محیطی کوچک را گرم کند. در این نوع انرژی الکلی به حرارتی به هیچ گونه دودکش نیازی نیست و فقط با ریختن الکل داخل مخزن شومینه حرارت ایجاد می شود.

تبدیل انرژی در شومینه های الکلی

تبدیل انرژی در شومینه هیزمی (سنتی)

شومینه های هیزمی از قدیمی ترین نوع شومینه ها می باشد و تبدیل انرژی در این شومینه از سوخت چوب به حرارت تبدیل می شود که می تواند این تبدیل انرژی محیطی را در فضاهای بسته و فضاهای باز گرم کند.

در این نوع شومینه باید از متریالی مطمئن استفاده کرد و باید دودکش این نوع شومینه به علت داشتن دود بیشتر با شومینه های دیگر متفاوت باشد تا دود های ناشی از سوخت چوب به راحتی به بیرون منتقل شود.

تبدیل انرژی در شومینه هیزمی

تبدیل انرژی در شومینه بخار یا تبخیری

شومینه تبخیری یکی از زیباترین و جدید ترین نوع شومینه ها می باشد که تبدیل انرژی در این شومینه از بخار آب به حرارت سرد تبدیل می شود و می تواند یک حرارت نمایشی را به ارمغان بیاورد.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه آب می تواند حرارت ایجاد کند و در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ال ای دی های کار شده داخل شومینه می تواند نور خود را به بخار آب منعکس کرده و حرارت سرد ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *