راهنمای راه اندازی شومینه

شومینه گازسوز هلالی

انواع شومینه در داخل منزل می تواند نمایی دنج و زیبا را در محیط اطراف فراهم کند.

شومینه یک مکانی دل نشین و دلچسب را از گذشته دور تا به حال به خود اختصاص داده است که بیشتر افراد جامعه شومینه را یک وسیله گرمایشی بسیار زیبا می دانند که با اجرای آن می توان صفا و صمیمیت را در کنار خانواده تجربه نمود و از گرما و زیبایی آن ها لذت برد.

امروزه با آمدن شومینه های گازی و برقی می توان برای انتخاب این دو نوع شومینه، شومینه هایی که با دکوراسیون منزل شما مطابقت دارند انتخاب کرد و برای اجرای این دو نوع شومینه می توانید به صورت دکوراتیو و گرمایشی استفاده کنید.

همان طور که می دانید شومینه های گازی گرمایشی هستند و قابلیت گرمایش بسیاری را از خود ایفا می کنند و می توان از این شومینه برای گرم کردن محیط منزل استفاده کرد.

اما در مقابل: شومینه های برقی گرمایش زیادی ندارند و این نوع شومینه به اندازه 30 متر محوطه را گرم می کنند.

همین دو نوع سبک باعث شده که افراد جامعه بتوانند به راحتی شومینه خود را انتخاب کرده و از آن لذت ببرند.

شومینه های گازی شعله های طبیعی دارند و می توان لذت طبیعی بودن آتش را با آن ها تجربه کرد و سوخت طبیعی آتش را به داخل منزل ایفا کرد اما در شومینه های برقی همان طور که از اسمش پیداست با برق کار می کنند و با متریالی که برای این نوع شومینه در نظر گرفته شده است، استفاده از هیزم و چراغ های ال ای دی می تواند نمای شعله آتش و سرخ شدن هیزم را به فرد منتقل کند.

در این مطلب می خواهیم در مورد راهنمای راه اندازی شومینه گازی و برقی برایتان صحبت کنیم تا بتوانید به راحتی آن ها را انتخاب کرده و هنگام کار با مشکل مواجه نشوید.

راهنمای قبل از نصب شومینه گازی

1- اولین چیزی که برای نصب شومینه گازی نیاز داریم لوله خروجی دودکش می باشد که باید قبل از طراحی شومینه این را در نظر گرفت که لوله خروجی دودکش تعبیه شود.

لازم به ذکر است که برای اجرای شومینه های گازی باید از لوله 15 استفاده کرد تا خروجی آن به راحتی مکش داشته باشد.

2- در این مرحله باید یک شیر گاز ورودی اصلی تعبیه کرد تا شیر گاز اصلی را به شومینه متصل کنیم ناگفته نماند که باید شیر گاز ورودی اصلی در نزدیکی شومینه تعبیه شده باشد تا بتوان به راحتی سیم ترموکوبل شومینه را به آن متصل کنیم.

3- در سومین مرحله باید عمق شومینه را در نظر گرفت تا بتوان شومینه را در مکان مناسب اجرا کرد و برای در نظر گرفتن عمق شومینه های گازی می توان از حداقل عمق 25 سانتی متر استفاده کرد.

برای طراحی و اجرای عمق 25 سانتی متر می توان از کناف های مخصوص و یا دیوار های گچی برای شومینه های گازی استفاده کرد و عمق مورد نیاز را اجرا کرد.

4- در مرحله آخر از شومینه گازی می خواهیم در مورد زیبا سازی و رنگ کردن دیوار اطراف شومینه صحبت کنیم که باید اطراف شومینه گازی از رنگ های روغنی و کاغذ های دیواری مخصوص استفاده کرد تا حرارت آسیبی به دیوار اطراف شومینه وارد نکند.

شومینه برقی کنترلی

راهنمای قبل از نصب شومینه برقی

1- در مرحله اول از نصب شومینه برقی باید اتصال برق این نوع شومینه را در نظر بگیریم و برای طراحی برق این شومینه بهتر است که پریز برق آن را در پشت شومینه تعبیه کنیم تا به راحتی برق شومینه را به آن متصل کنیم.

2- در این مرحله از نصب شومینه برقی باید عمق این شومینه را در نظر گرفت که باید عمق شومینه های برقی حداقل 20 سانتی متر باشد تا بتوان به راحتی این شومینه را در داخل دیوار نصب کرد لازم به ذکر است که اگر این عمق وجود نداشته باشد می توانیم از کناف و دیوار های گچی مخصوص استفاده کنیم.

برای خرید یا تماشای انواع نمونه شومینه روی لینک زیر کلیک کنید

خرید شومینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *