شومینه آجری گوشه

شومینه آجری گوشه ای

همان طور که به خوبی میدانید از زمانی که شومینه برای خانه های شهری و ویلا های لوکس جهت گرم کردن و زیبایی به کار آمد، شومینه های آجری طرفداران بسیار زیادی را در قلب خود جای داده است و این طرفداران به خوبی می دانند که این نوع شومینه می تواند زیبایی خاصی را به محیط اطراف ببخشد.
در اکثر مواقع شومینه های آجری به صورت گوشه یا کنج به کار گرفته می شدند و به این طرح شومینه که در کنج یا گوشه به کار گرفته میشد، شومینه آجری گوشه ای می گفتند.
در کنار شومینه های آجری گوشه ای می توان از سکو هایی استفاده کرد که برای زیبا کردن شومینه بسیار قابل توجه است و این سکو ها در اکثر مواقع برای گلدان های زینتی، مجسمه های زینتی و … به کار می رود.

شومینه آجری کنج
نیاز به بنایی و مصالح ساختمانی جهت اجرای شومینه

شومینه آجری گوشه ای را می توان با سبک ها و طراحی های بسیار زیبا با استفاده از سلیقه و خلاقیت خود اجرا کرد و این طراحی به مصالح بنایی و آجر های نسوز نیاز دارد.
شاید کمی این طراحی هزینه بر باشد ولی می تواند سلیقه و خواسته شما را برآورده کرده و کنجی دلنشین با گرمای خاص به شما هدیه کند البته نا گفته نماند که برای اجرا و طراحی این شومینه به مصالح های دیگر از قبیل ماسه، سیمان …نیاز داریم.

رنگ آجر نسوز

اگر که می خواهید شومینه خود را با دکوراسیون داخلی تطبیق دهید، می توانید رنگ های آجر ها را به دلخواه خود که انواع مختلفی از قبیل قرمز، قهوه ای و سفید دارند انتخاب کنید تا بتوانید شومینه را با دکوراسیون خود تطابق دهید.

استفاده دو کاره گازی و هیزمی

یکی از مزیت های این شومینه این است که می توان از این شومینه به دلیل استفاده از آجر های نسوزی که در داخل آتشدان طراحی می شود، به صورت هیزمی استفاده کنند و افرادی که علاقمند به سوختن آتش از طریق چوب هستند می توانند آتش دلنشین خود را با چوب های طبیعی تجربه کرده و از صدای سوختن چوب لذت ببرند.

البته ناگفته نماند که می توان از مشعل های مخصوص شومینه آجری گوشه برای زمان هایی که دسترسی به چوب وجود ندارد استفاده کرد و از گرمای این شومینه به صورت گازی بهره برد.
در این مطلب باید به نکته قابل توجهی اشاره کرد که اگر بخواهیم از هیزمی بودن شومینه بهره ببریم باید از لوله دودکش با قطر بزرگتر استفاده کنیم که این نکته بسیار مهم است و باید قبل از طراحی شومینه اجرا شود.

برای خرید یا تماشای انواع نمونه شومینه روی لینک زیر کلیک کنید

خرید شومینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *